Er is veel interactie met de leerlingen. Er wordt ook veel aan hen gevraagd. Wat hebben ze gezien en zijn ze zich er bewust van?

- Judith Bloemendaal, docent Mill Hill.

Gastcollege “Werkelijk echt?!”

Sinds 2014, verzorg ik jaarlijks het gastcollege “Werkelijk echt?!” op het Mill Hill in Goirle. Leerlingen volgen eerst het gastcollege en mogen aansluitend zelf aan de slag met hun smartphone om een eigen product of dienst te verkopen met een zelfgemaakte reclame uiting. Enorm inspirerend om te zien hoe creatief men is. Daarnaast is er in het kader van beeldeducatie een aantal video’s die ik toon om discussie op te wekken. Dan gaat het bijvoorbeeld om bewustwording over de marketing van producten, veiligheid en betrouwbaarheid van social media e.d. Dit alles draagt bij aan het vergroten van de mediawijsheid.

Invalkracht bij ziekte of afwezigheid

Is een leerkracht onverwacht ziek of wat langer afwezig? Dan is het vinden van een vervanger met lesbevoegdheid soms een behoorlijke uitdaging. Gezien mijn flexibele beroep van bedrijfsfotograaf ben ik geregeld tijdens schooltijden beschikbaar. Inmiddels zijn er verschillende lessen die ik kan verzorgen, zodat de leerlingen tijdens afwezigheid van hun docent toch een waardevolle invulling van hun lesuren hebben. Denk aan een les over het maken van de beste eerste indruk. Dat komt van pas bij onder andere stage lopen, solliciteren, bijbaan, vrijwilligerswerk. Waar niet eigenlijk?

Wil je meer weten? Bel dan naar 06- 245 318 42 of vul het contactformulier in.

Beeldbewerking in de reclame

Overal om ons heen vinden we visuele reclame uitingen: op tv, in tijdschriften, billboards, op bussen, in abri’s. Maar in hoeverre zijn we ons er bewust van dat alles wat we zien ook eerst bewerkt is. Wat is eigenlijk nog echt van wat we zien? En waarom is dat zo? Wat vinden we zelf nog acceptabel? Naast het vergroten van de bewustwording en het laten proeven van het vak van reclame, marketing en communicatie, kan dit gastcollege een waardevolle bijdrage leveren aan het verbeteren van het zelfbeeld, vergroten van socialisatie en kan het pesten tegen gaan.

Digitale beeldbewerking

Na het gastcollege gaan de leerlingen zelf aan de slag met hun smartphone. Eerst maken ze met hun groepje van 2 à 3 personen een plan: wat gaan ze verkopen en wat voor reclame uiting willen ze maken? Welke slogan hoort daarbij en ze zoeken de apps uit die ze het beste voor de bewerking en realisatie kunnen gebruiken. De meest originele creaties zien we voorbij komen: van video commercials tot advertentie voor in een glamour magazine. Op speelse wijze maakt men kennis met de mogelijkheden die de reclamewereld biedt, maar daarnaast kunnen ze ook hun creativiteit gebruiken en leren ze samenwerken.

Fotografie: echt of nep?

Kom erachter wat nu echt is in reclame uitingen en wat bewerkt is. Het zal jong en oud verrassen dat alles bewerkt is en met name de mate waarin zaken aangepast worden. Van langere benen, de vorm van het gezicht, kleur van het haar of lichaam, maar ook bij producten zoals voedingswaren is dit aan de orde. Dit gastcollege is een ware eye opener!

De eerste indruk

Hoe maak je een blijvende en positieve eerste indruk? In deze les wordt aandacht besteed aan wat in het bedrijfsleven van groot nut kan zijn als je wil gaan stage lopen, solliciteren of iets nodig hebt van een bedrijf of organisatie (denk aan sponsorgeld voor jouw evenement of een investeerder voor jouw uitvinding) Hoe groot kunnen de gevolgen zijn van een negatieve eerste indruk?
Deze les leent zich uitstekend voor eindexamenklassen en studenten op het mbo.

WIL JE MEER WETEN OF EEN OFFERTE AANVRAGEN?

BEL DAN
06-245 318 42

OF MAIL JE VRAAG NAAR INFO@NEVENFOTOGRAFIE.NL